ارسال پاسخ

۲ مرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2338

pvc-asso.ir

کاهش 3 درصدی تولید پی وی سی 

داده‌های اعلام شده بیانگر آن است که در میان محصولات پلیمری، پی وی سی افت تولید داشته‌ و این در حالی است که که مجموع تولید پلیمر در بازه زمانی مورد نظر  از رشدی حدود ۵ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی روزنامه دنیای اقتصاد امروز در گزارشیبا موضوع شاهد سوم از بهار تولید،  به بررسی وضعیت ۵۷ محصول منتخب در سه ماه اول امسال پرداخت.

 

بخشی از این گزارش به مصحولات منتخب شیمیایی اختصاص دارد که در آن عنوان شده است: در بخش کالاهای منتخب پلیمری و شیمیایی نیز از میان ۱۳ محصول، در مجموع ۱۰ محصول رشد تولید را تجربه کرده‌اند. براساس آمار اعلام شده افت تولید در دوره زمانی مورد بررسی تنها مشمول محصولات پلیمری منتخب بوده و این گروه در این دوره زمانی در سه بخش افت تولید را ثبت کرده است. 

 

اما پنج محصول منتخب شیمیایی و پتروشیمی که در دوره زمانی مورد بررسی رشد تولید را تجربه کرده‌اند به محصولات «اپوکسی رزین(ER)»، «استایرن بوتادین رابر (SBR)»، «اوره»، «پلی پروپیلن (PP)» و «پلی بوتادین رابر (PB R) » اختصاص داشته است.


براساس آمار اعلام شده در میان محصولات پلیمری در جایگاه اول «اپوکسی رزین(ER)» با تولید ۸۰۰ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۰ درصدی داشته است. «استایرن‌بوتادین رابر(SBR)» تولیدی در سال‌جاری نیز برابر با ۱۷ هزار تن بوده که در مقایسه با ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصول تولیدی در سال گذشته رشدی بیش از ۲۳ درصدی را ثبت کرده است.


 «اوره» تولید شده در بهار سال‌جاری نیز برابر با یک میلیون و ۶۹۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی بیش از ۱۱ درصدی داشته است، مجموع تولید اوره در دوره زمانی مشابه سال گذشته یک میلیون و ۵۱۹ هزار تن ثبت شده است. اما با توجه به آمار اعلام شده «پلی پروپیلن (PP)» حدود ۲۲۲ هزار تن بوده که در مقایسه با تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن اوره تولیدی در مدت مشابه سال گذشته رشدی حدود ۱۱ درصدی برای این محصول ثبت شده است.
«پلی بوتادین رابر (PBR) » تولیدی در بهار سال‌جاری نیز برابر با ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی حدود ۱۱ درصدی داشته است، مجموع تولید «پلی بوتادین رابر (PBR) » در دوره زمانی مشابه سال قبل برابر با ۹ هزار و ۴۰۰ تن بوده است.  از سوی دیگر، آمار اعلام شده بیانگر آن است که در این دوره زمانی تولید مجموع محصولات شیمیایی بیش از ۱۲ میلیون تن بوده که به واسطه آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این محصولات رشدی ۵ درصدی را تجربه کرده است. 


مجموع تولید پلیمر نیز در دوره زمانی مورد بررسی برابر با یک میلیون و ۷۸۲ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی حدود ۵ درصدی داشته است.


اما داده‌های اعلام شده بیانگر آن است که در میان محصولات پلیمری « پلی کربنات (PC)»، «اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)» و «پلی وینیل کلراید (PVC)» افت تولید داشته‌اند. براساس آمار اعلام شده مجموع تولید «پلی کربنات (PC)» برابر با ۳/ ۱ هزار تن بوده که نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل افتی نزدیک به ۷۶ درصدی داشته است. اما تولید «اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)» نیز برابر بیش از ۱۵ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افتی ۲۱ درصدی را ثبت کرده است. مجموع «پلی وینیل کلراید (PVC)» تولید شده در کشور نیز در بهار سال‌جاری حدود ۱۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برای این محصول افتی حدود ۳ درصدی ثبت شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد